środa, 26 sierpnia 2015

Ciasto Jagoda



Niemożliwe! A jednak :) Witam Was w kolejnym poście. Ostatnio trochę Was zaniedbywałam ale nie pora się tłumaczyć. Dzisiaj przygotowałam ciasto o wdzięcznej nazwie JAGODA... Prawda, że pięknie? Już tłumaczę jak na to wpadłam... Od kliku dni chodziła mi po głowie Stefanka ( ciasto czekoladowe, przekładane kremem czekoladowym ). Gdy w końcu się za nie zabrałam doszłam do wniosku, że to zbyt banalne i muszę coś pokombinować. Tym sposobem do całej receptury dodałam dżem jagodowy własnej roboty i tak oto powstało ciasto Jagoda. Zresztą zobaczcie sami...




Składniki potrzebne na przygotowanie dwóch Jagódek:

CIASTO
1 margaryna
1,5 szklanki cukru
0,5 szklanki wody
4 łyżki kakao
4 jajka
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 szklanki oleju
1 kieliszek wiśniówki lub innego alkoholu

KREM
250 g masła roślinnego w kubeczku
2 łyżki cukru pudru
135 g czekolady gorzkiej 60%
3/4 szklanki mleka
+ dżem jagodowy

Przygotowanie:

I.
Rodzaj ciasta zaczerpnięty jest z podwójnie czekoladowych muffinek. Tam też znajdziecie przepis jak je przygotować. [KLIKNIJ TUTAJ] Jedyna różnica polega na tym by ciasto upiec w kwadratowej formie lub dwóch małych keksówkach. Czas pieczenia to około 50 minut w 165 stopniach Celsjusza.

II.
Czekoladę wraz z mlekiem podgrzewam w kąpieli wodnej, następnie studzę do momentu aż będzie chłodna, ale nie zastygnięta. Masło ucieram z cukrem pudrem, potem dodaje małymi porcjami rozpuszczoną czekoladę.

III.
Pora na składanie. Jeśli ciasto upiekliście w formie kwadratowej to musimy je przeciąć na pół, o tak....



Następnie każdą połowę przecinamy na 5 równych części.



Czekoladowy krem dzielimy na pół, by mniej więcej tyle samo kremu przypadło na jedna połowę ciasta.
Kolejnym krokiem jest przekładanie. Ja zaczęłam od dżemu, Wy możecie zacząć od kremu... Ważne by nakładać bardzo cienko i na zmianę raz krem, raz dżem...
Na końcu całe ciasto dokładnie wygładzam warstwą kremu.
Całość jest gotowa do spożycia po uprzednim godzinnym leżakowaniu w lodówce.



Smacznego
Marta

1 komentarz: