czwartek, 23 lipca 2015

Choco Iced Coffee - Czekoladowa Kawa Mrożona


Nie wiem czy pamiętacie, ale ostatnio narzekałam na brak ciepła... To mam za swoje :) od trzech dni Słońce nas nie oszczędza, a upały nieźle dają się we znaki. Jak się wspomagam w takie dni, by choć trochę złagodzić trzydziestostopniowe temperatury na dworze? Oto jeden ze sposobów, który skutecznie ochładza nasze ciało a dodatkowo daje niezłego kopa. 


Mrożona kawa to idealny sposób na ochłodę. Zupełnie nie wyobrażam sobie innej wersji kawy w tak ciepłe dni. Robi się ją równie szybko jak tradycyjną kawę. Musicie mieć jedynie zapas lodu w zamrażarce :)

Składniki potrzebne do mrożonej kawy:

  • kawa - ja przygotowuje ją w małym włoskim czajniczku, gdyż wtedy jest odpowiednio mocna. Możecie przygotować ją w ekspresie lub użyć kawy rozpuszczalnej, jeśli takową macie na stanie. Pamiętajcie wtedy by zaparzyć ją w mniejszej ilości wody :)
  • mleko
  • kostki lodu - możecie je odrobinę pokruszyć za pomocą tłuczka, lecz to nie jest konieczne
  • sos czekoladowy -  nie musicie go kupować, wystarczy zajrzeć do przepisu który już kiedyś pokazywałam Wam na blogu [LINK TU]  i przygotować go w domu
  • cukier
Przygotowanie:
Sosem ozdabiamy brzegi szklanki,  jak to wykonacie zależy tylko od Was. Ja chciałam to zrobić bardziej estetycznie, niestety nie wyszło :( może Wam się uda :) Do tak przygotowanego naczynia wsypujemy kostki lodu, musi być ich około 3/4 wysokości. Czas na mleko, wlewamy je do poziomu lodu. Następnie dolewamy posłodzoną mocną kawę i prawie gotowe :) Jeszcze tylko kilka ruchów słomką i smak czekoladowy gwarantowany...

Chcecie więcej pomysłów na ochłodzenie? Piszcze w komentarzach na dole lub na Fanpage Bloga :)

Smacznego 
Marta


1 komentarz: