sobota, 27 września 2014

Kakao



Z każdym razem gdy widzę w sklepie osobę która kupuje kakao rozpuszczalne dla siebie, lub nie daj Boże dla swojego dziecka, nasuwa mi się tylko jedna myśl. Dlaczego?
Czy lubimy w tym wypadku wlewać w siebie różnego rodzaju emulgatory i inne związki chemiczne? Z pewnością nie, ale próbujemy ułatwiać sobie życie jak najbardziej można, choć w nie każdym przypadku wychodzi nam to na dobre. Przecież prościej jest wsypać łyżeczkę rozpuszczalnego kakao i zalać nawet zimnym mlekiem. Przyznam szczerze, że przez pewien okres mojego życia sama piłam owe fałszywe kakao. Na szczęście tamte czasy minęły i dziś mogę Wam pokazać jak w równie szybki sposób przygotować napój pełen:
- magnezu, dobrze wpływającego na nasz układ krwionośny i nerwowy
- wapnia, który buduje nasze kości
- chromu, który zmniejsza ochotę na słodycze
- żelaza, którego potrzebują osoby z anemią
- przeciwutleniaczy, które mają nie tylko właściwości antyrakowe ale także chronią przed wirusami chorobami skóry i uwaga dziewczyny zapewniają wieczną młodość :)
Już nie będę przypominać o jego walorach antystresowych i zwiększających naszą koncentracje.

 Składniki:
1,5 łyżeczki kakao takiego jakie nasze mamy lub babcie używają do ciasta
1 łyżeczka cukru
3 łyżki wody
300 ml gorącego lub letniego mleka

Przygotowanie:
Kakao i cukier wsypujemy do kubka całość zalewamy wodą i mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji.






Wlewamy gorące mleko.
Pozostaje tylko wymieszać i nasze zdrowe kakao gotowe :)

Pozwoliłam sobie sprawdzić ile cukru znajduje się w jednej porcji kakao rozpuszczalnego i byłam w szoku... Całe 17 gram czyli 3 łyżeczki.



W moim kakao jak zdążyliście zauważyć jest go aż 2 łyżeczki mniej, a to całkiem sporo. Myślę, że osoby dbające o figurę mnie rozumieją :)


Marta :)

1 komentarz:

  1. Chyba muszę zacząć pić takie zdrowsze kako, bo mój ukochany Puchatek to jak widzę biała śmierć :) No tylko czy ja dam radę wypić takie mniej słodkie kako :)

    OdpowiedzUsuń