piątek, 6 marca 2015

Mleko kokosowe





Część wszystkim :) Niedawno opowiadałam Wam, że staram się unikać produktów stricte pochodzących od zwierząt. Najtrudniej było mi się przestawić na owsiankę na wodzie. Nie mogłam znieść jej bezsmakowości a nawet samego wyglądu. Noo ale u mnie w kuchni nie ma rzeczy niemożliwych :) I tak oto pokaże Wam jak naprawdę tanim kosztem zrobić domowe mleko kokosowe.
Koszt mleka (nie mleczka) kokosowego to około 10 zł za litr. Natomiast na domowe mleko wydacie jedyne 3 zł. Jest różnica prawda? :)






Składniki:
1,5 szklanki wiórek kokosowych
1 l  wody mineralnej lub przegotowanej

+ blender
+ gaza

Przygotowanie:
Wiórki gotuję kilka minut w 3 szklankach wody. Gdy trochę ostygną blenduję je, a następnie odcedzam na sitku i gazie. Mocno odciśnięte wiórki ponownie wsypuje do blendera i zalewam pozostałością wody. Całość miksuję i ponownie przelewam przez sitko z gazą dokładnie odciskając nadmiar wody.
Całe mleko po ostudzeniu przelewam do szklanej butelki i przechowuję w lodówce.



Moje doświadczenia:
Moja wersja mleka kokosowego idealnie nadaje się do porannej owsianki. Sam smak przypomina wodę kokosową. Jako dodatek do kawy to tu już trochę gorzej jeśli chodzi o smak, ale da się przeżyć. Tak czy siak, staram się unikać kawy więc dla mnie to żaden problem. W mleku może pojawić się kożuszek powstały z oleju kokosowego.  Na szczęście jest go na tyle mało, że po dokładnym wstrząśnięciu nie ma po nim śladu. Mam nadzieje, że wypróbujecie kolejny wegański przepis.
Pozdrawiam i strasznie dziękuję, że poświęciłaś/ -łeś swój cenny czas na przeczytanie posta :*
Marta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz