czwartek, 4 sierpnia 2016

Omlet jaglany



Szczerze Wam powiem, że nigdy nie byłam fanką omletów... Mimo, iż są stosunkowo proste w przygotowaniu, zawsze znalazło się coś co mogłam zjeść w alternatywie. Za sprawą Agi z bloga RaCocina omlety z wielkim impetem wróciły na mój śniadaniowy stół.  Od tamtej pory staram się kombinować i co rusz wymyślać coś nowego. Dlatego dziś zapraszam Was na omlet jaglany w wersji na słodko. Uwierzcie mi jest pyszny!!!


Składniki na jeden omlet:


2 białka
1 żółtko
szczypta soli
pół łyżeczki cukru
3 łyżki namoczonych płatków jaglanych

+ owoce i miód

Przygotowanie:
Płatki zalewam niewielką ilością gorącej wody. Następnie zabieram się za ubijanie jajek, w tym celu używam elektrycznego miksera. Nie bawię się w ubijanie najpierw białek, potem żółtek z rana każda minuta jest na wagę złota, więc wrzucam jajka do miski, dodaję sól i miksuję na najwyższych obrotach do momentu, aż będą puszyste. Pod koniec ubijania dodaję cukier. 
Do puszystej jajecznej masy wkładam łyżką namoczone płatki jaglane i delikatnie mieszam by bąbelki powietrza nie uciekły. Tak przygotowaną masę wylewam na patelnię z niewielką ilością masła i smażę na niewielkim ogniu. Gdy zauważę, że jest już ładnie przypieczony z jednej strony zwijam go na pół i dopiero po 2 minutach przekręcam na drugą stronę.

Tak przygotowany omlet polewam miodem, najlepiej wielokwiatowym i posypuję owocami :)
Dziś skusiłam się na bardzo słodkie winogrona i lekko kwaśne jeżyny...
Smacznego


1 komentarz:

  1. Omlet na słodko super sprawa! I te dodatki w postaci owoców mniam ;)

    OdpowiedzUsuń